10 Nisan 2012 Salı

togepi



togepi
Akrilik boya kullanarak yaptığım ikinci desen oldu bu. Kat kat sürdüğümden oje ile yapsaydım kuruması bir günü bulurdu sanırım. Akrilik boya çok faydalıymış bu tür desenler için.

Öncelikle zeminine bir kat koruyucu oje sürdüm.

Sarı boya ile gövdesini boyadım. Arka planda kalacak olan kısmı siyaha boyadım ben, togepi belli olsun diye. Siyah oje de sürülebilir bunun yerine altına ama benim böyle daha çok işime geldi kuruması açısından.

Sarı kuruyunca beyaz ile yumurtasını yaptım. Fotoğrafta pek belli olmuyor ama üst kısmını biraz dalgalı bıraktım yumurtanın çatlak gibi olsun diye. Beyazı 2 kat boyadım, tek katta pek net olmadı.


Daha önce bahsettiğim rapido kalemi ile yumurtayla kafa arasını çizdim.

Mavi ve kırmızı boya ile yumurtaya üçgenimsi şekilleri çizdim.

Siyah oje ve noktalama aleti ile gözlerini yaptım. Noktalama aletini ben akrilik boyayla kullanamadım, bir garip oluyor, oje ile daha iyi sonuç veriyor.
Rapido kalemi ile ağzını çizip içini pembeye boyadım.

Son olarak üzerine bir kat parlatıcı oje sürdüm, oje gibi durdu. Umarım beğenirsiniz :)

Akrilik boyayı ben tırnak için özel boyalardan falan almadım. Hobi malzemeleri satan bir mağazadan tüpte akrilik boya aldım. Altına bir kat koruyucu sürüyorum, üzerine de bir kat parlatıcı sürünce ojeden bir farkı kalmıyor. Asetonla da gayet kolay temizleniyor, tırnağa da zarar vermiyor. Tavsiye ederim böyle karışık desenlerle uğraşan varsa.

Renkli tırnaklar dilerim :)



2 yorum: