14 Eylül 2011 Çarşamba

water marble (ebru)



water marble (ebru)

Cute polish videolarında gördüğüm bu ebru tekniğini yapmaya çalıştım. Bir kaç denemeden sonra ben de başarabildim.



Zemine 2 kat flormar 420 numara sarı oje sürdüm. Açık renkli ve yoğun herhangi bri oje sürmek gerekiyor zeminine. Beyaz oje ile daha güzel oluyor ama benim beyaz ojem bittiği ve almaya üşendiğimden sarı yaptım. 



İlk olarak; oje bütün parmağıma bulaşmasın diye tırnağım hariç bütün parmağıma bant yapıştırdım. Önce yapıştırmadan denedim, aman nolucak yaaaa temizlerim sonra diye, olmadı, temizleyemedim, bant yapıştırmak en mantıklısı.






Oda sıcaklığında su dolu bir kaba sırasıyla yeşil, pembe, yeşil, gri, yeşil, pembe ojeyi her biri bir öncekinin ortasına gelecek şekilde damlattım. Oje damlatınca kendiliğinden yayılıyor, çok tepeden damlatınca dibe çöküyor ama, yüzeye yakın damlatmak lazım. Bir de çok hızlı olmak lazım çabuk kuruyor. Yeşil için; flormar nail art serisi NA07 numara, pembe için; flormar neon serisi N008 numara, gri için flormar supermatte serisi M127 numaralı oje kullandım.


Sivri uçlu bir şey yardımı ile ojeleri karıştırıp şekil verdim. Kurşun kalem , iğne veya tel toka olabilir. Ben kürdan kullandım.



Tırnağımın üzerine denk gelmesini istediğim yeri belirledikten sonra şekildeki gibi tırnağımı ojeye batırdım. 10-15 saniye kadar suyun içinde beklettim. Bekletirken de bir yandan kürdanla suyun yüzeyinde kalan ojeleri topladım, çıkarınca parmağıma yapışmasın diye.


Sudan çıkartınca da böyle oldu. Parmağımdaki bandı çıkardıktan sonra, tırnağımın dibinde yine de biraz oje kalmıştı, onları da pamuklu çubukla temizledim.

Son olarak; 
Desen tamamen kuruduktan ve parmaklarım temizlendikten sonra üzerine bozulmaması için bir kat parlatıcı oje sürdüm. Önce sabredemeyip kurumadan sürdüm, rezil ettim deseni, tamamen kurumasını beklemek lazım son kat için.

bunlar da kullandığım ojeler 
Ayrıca; Oje ziyan olmasın diye cimrilik yapıp bir kere damlattığımla 5 parmağımı da yapıyım dedim ama olmadı, bulaştı. Bir de her yerine güzel desen denk gelemedi, sildim. Sonra her tırnak için tekrar tekrar uyguladım bunu, daha başarılı oldu. 

Renkli tırnaklar dilerim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder